Ulice Ankh-Morpork Strona Główna Ulice Ankh-Morpork
Dyskowe Forum Dyskusyjne :: forum.dyskowe.info

dyskowe.infoBlog Ulice Ankh-Morpork /subscribe.phpRSS  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kosiarz (Reaper Man)
Autor Wiadomość
Ty Draniu 


Wiek: 25
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Z kokona
Wysłany: 26 Sierpień 2008, 13:25   Kosiarz (Reaper Man)

Tak sobie przegl?dam forum, czytam spam jaki tu jest ( xD ) i patrz? ?e nie ma tu tematu o Kosiarz ](*,) A to jest bardzo nie?adnie tak zapomina? o jednej z ksi??ek o ?mierci [-X

Wi?c, kiedy ju? jest to... let's talk ;) Co my?licie o "Kosiarz", jest zabawny, ciekawy, wzbudzi? w was ?liniotok? Czy mo?e uwa?acie go za denny i "Fe!" ?
 
 
     
madame 

Wiek: 23
Dołączyła: 20 Lip 2008
Skąd: Nowa Karczma
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 21:24   

uwa?am "Kosiarza" za jedn? z najlepszych ksi??ek o ?MIERCI, choc ?lioniotoku we mnie nie wzbudzi?...

Najbardziej podoba?y mi si? spotkania klubu "Od nowa", Lupine by? s?odki:).

A tak ogólnie, to "Kosiarz" jest bardzo g??bokim studium psychiki cz?owieka (jak zreszt? wi?kszo?c ksi??ek PTerry'ego).
 
 
     
Kor 
Moderator


Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2004
Skąd: Mstuff
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 07:43   

Jak prawie do ka?dej, do tej ksi??ki te? mam wielki sentyment. Fajny pomys?, chocia? wykorzystywany ju? zapewne w literaturze (na Dysku to jednak nowo??). Bardzo podoba?y mi si? relacje mi?dzy Billem Bram? i Pann? Flithworth. Kogut Cyryl, fina?owy pojedynek z maszyn? kosz?c?, ca?a jego symbolika - w tej ksi??ce jest du?o ciekawych momentów. Z drugiej strony magowie i pojawiaj?ce si? znik?d dziwne byty (czy to nie w Kosiarzy powsta? Mroczny Piskacz?). Poza tym ok?adka jest jedn? z najpi?kniejszych, jakie wysz?y spod p?dzla Kirby'ego.
 
 
     
madame 

Wiek: 23
Dołączyła: 20 Lip 2008
Skąd: Nowa Karczma
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 09:13   

Pasikorek napisał/a:
Poza tym ok?adka jest jedn? z najpi?kniejszych, jakie wysz?y spod p?dzla Kirby'ego.


To moja ulubiona ok?adka...
 
 
     
Aga Drako 

Wiek: 27
Dołączyła: 25 Sie 2008
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 11:49   

Pani Cake rz?dzi :D
 
 
     
Agata_G 
Moderator


Wiek: 31
Dołączyła: 20 Paź 2005
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 12:51   

A nie mo?esz prze?ama? lenistwa i napisa? czego? wi?cej? Czegokolwiek? Bo przecie? to niemo?liwe, ?eby tylko pani Cake zrobi?a na tobie wra?enie i przez to znowu mamy na forum posta, z którego nic nie wynika.

Pisanie jednolinijkowców nie b?dzie tolerowane! [to si? tyczy te? innych osób]
 
 
     
wawrzyniec 
VIP


Wiek: 45
Dołączył: 25 Lip 2005
Skąd: Pilchowice
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 23:25   

Agato, nie przesadzaj....
 
 
     
Agata_G 
Moderator


Wiek: 31
Dołączyła: 20 Paź 2005
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Sierpień 2008, 00:42   

Je?eli przesadzi?am, to przepraszam. M?czy mnie po prostu to, ?e wchodz? czasami na forum i w?ród kilkunastu postów niewiele nadaje si? do czytania, reszt? mo?na oznaczy? jako przeczytane - bez czytania. Nie wiem, jaki jest sens pisania postów, które wi?kszo?? u?ytkowników z irytacj? przewinie?

Przesadzi?am?

[i zauwa?y?am, ?e z premedytacj? pope?ni?e? jednolinijkowca, waw! ;) ]
 
 
     
Keyff 


Wiek: 36
Dołączył: 24 Mar 2004
Skąd: Wroc?aw
Wysłany: 29 Sierpień 2008, 08:47   

Z drugiej strony Agato, je?li ka?dy b?dzie pisa? stulinijkowce to forum totalnie zatraci swój sens. po raz n-ty (gdzie n d??y do du?o) prosi?bym o nie tworzenie zbyt twardych zasad w kwestii d?ugo?ci postów. A ju? teza, ?e krótkich postów nikt nie czyta - wydaje mi si? przeczy? logice.
 
     
nanom 


Wiek: 30
Dołączył: 28 Maj 2008
Skąd: warszawa... prawie
Wysłany: 29 Sierpień 2008, 12:52   

A ja popr? Agat?. Przesada w obie strony jest z?a, dlatego nikt tu o pisaniu wypracowa? w ka?dym po?cie nie mówi. Po prostu posty typu "tak, to fajna ksi??ka", "nic doda?, nic uj??" czy "masz racj?!" absolutnie nic nie wnosz? do dyskusji, sztucznie j? tylko wyd?u?aj?c. Czy to takie trudne doda? uzasadnienie, wyrazi? nieco szerzej swoj? opini?? We?my ten nieszcz?sny przyk?ad:

Aga Drako napisał/a:
Pani Cake rz?dzi :D

Rz?dzi bo: a) "she was a medium, but rather short one" b) mia?a prze??cznik prekognicji c) rozmawia?a z Cz?owiekiem-wiadro d) fajnie rozmawia?a z Ludmi?? e) mia?a ciekawe podej?cie do religii itp itd. Jak wida? to wcale nie takie trudne...

[ Komentarz dodany przez: Agata_G: 29 Sierpie? 2008, 21:40 ]
No i o to w?a?nie mi chodzi?o. Dzi?ki nanom.
 
 
     
Keisy 


Wiek: 28
Dołączyła: 18 Lis 2006
Skąd: Wawa
Wysłany: 31 Sierpień 2008, 19:38   

Kosiarz jest stanowczo moj? ulubion? ksi??k?, za równo je?li idzie o seri? ?mierci, czy o ca?y ?D.
I teraz b?d? cz?owieku m?dry i wyja?nij dlaczego ^^'
Jakby to powiedzie?... moim zdaniem to by?o apogeum humorystyczne PTerry'ego. Jak na moje potrzeby wszystko by?o tam umieszczone w idealnych proporcjach, du?o humoru, troch? filozofii, troch? powagi, bogata symbolika. ?mier? w nowym wcieleniu, ?mier? jako istota... no powiedzmy, ?e zacz?tek istoty ludzkiej, jest rozczulaj?cy i bardzo taki ciep?y. I przyjemno?ci? obserwowa?am ?wiat jego oczami. Albo oczodo?ami ^^'
Magowie w tle, Pani Cake, Audytorzy no i dwa nowe nabytki czarnego domu ?mierci tak?e doda?y wiele uroku ksi??ce. Stanowczo moja ulubiona ^^
 
     
bele 


Wiek: 30
Dołączył: 29 Gru 2007
Skąd: Ankh-Morpork
Wysłany: 9 Styczeń 2012, 21:25   

Dopiero uda?o mi si? nadrobi? t? haniebn? zaleg?o??, jak? jest nieznajomo?? "Kosiarza". Bardzo fajna ksia?ka, kto wie czy wraz z up?ywem czasu nie trafi na list? ulubionych, aczkolwiek zastanawiam si? czemu to ?MIER? jest traktowany jako g?ówny bohater, bo moim zdaniem wi?cej tam by?o Windle Poonsa i Magów (którzy zostali uroczo pomini?ci na ok?adce) ni? samego ?mierci. Ale klub nieumar?ych jest ?wietny. Bardzo fajna zgraja indywiduuów (nie?mia?y banshee ftw).
 
 
     
Gadzinisko 


Wiek: 27
Dołączył: 18 Kwi 2005
Skąd: Podkowa Le?na
Wysłany: 9 Styczeń 2012, 21:40   

Dobrze Ci si? wydaje. ?mier? nie mo?e by? jedynym g?ównym bohaterem, bo jest troch? za nudny jako taki.
 
 
     
bele 


Wiek: 30
Dołączył: 29 Gru 2007
Skąd: Ankh-Morpork
Wysłany: 9 Styczeń 2012, 21:49   

Jak najbardziej to rozumiem, ale zastanawia mnie to ca?kowite pomini?cie w?tku nieumar?ych (który by? bardziej obszerny ni? w?tek ?mierci) na ok?adce.
 
 
     
Gadzinisko 


Wiek: 27
Dołączył: 18 Kwi 2005
Skąd: Podkowa Le?na
Wysłany: 9 Styczeń 2012, 21:57   

1. ?mier? jest bardziej fotogeniczny
2. To by? Kirby ;)
 
 
     
Kor 
Moderator


Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2004
Skąd: Mstuff
Wysłany: 10 Styczeń 2012, 09:32   

Kosiarz to jedna z moich ulubionych ksi??ek Pracza. Zarówno w?tek ?mierci i pani z nazwiskiem na F (pami?? ju? nie ta) jak i w?tek magów wypad?y ?wietnie. Ale nie dziwi mnie, ?e na ok?adce nie ma magów. Kirby po prostu wpad? na niesamowity pomys? pope?niaj?c przepi?kny obraz zamiast zwyk?ej ok?adki. Chcia?bym mie? w du?ej skali ok?adk? do Kosiarza w pokoiku, gdzie? na mebelkach b?d? na ?cianie. Ta jab?o?, te ogrodniczki, klepsydry na drzewie, w tle maszyna do koszenia - przepi?kne ok?adka.

Pewnie stworzysz Bele co? fajnego, nie w?tpi?, ale oryginalna ok?adka do Kosiarza jest dla mnie mistrzostwem. Jest taka nostalgiczna i pi?knie oddaje motyw przemijania. Ech...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  







Theme modified by Vanti & Krejt.
Discworld, Ankh-Morpork and all related characters are trademarks registered by Terry Pratchett.
All trademarks are used with permission from Terry Pratchett.
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group